Friday, 27 April 2012

KaHwiN

Assalamualaikum. Semua orang kat dunia ni ada perasaan untuk mendirikan  rumahtangga kan? Biasalah tu, sy pun ada gak perasaan macam tu. Memang lumrah manusia...tak normal la seseorang tu kalau tak da perasaan ni. Yeke? Hmmm...entahlah. Sebenarnya takde apa pun nak cerita cuma just nak share satu lagu yang membuatkan sy terasa nak kahwin. Hhahaha...lagu daripada kumpulan Hijjaz. Tajuknya Selamat Pengantin Baru. Love that song very much la. Nanti kalau ada sapa2 nak kahwin, pasang lagu ni  na. It is better dari pasang lagu cintan-cintun zaman sekarang. Cubalah anda hayati lirik kat bawah ni. Perkahwinan yang diredhai Allah membawa ke syurga...InsyaALLAH =)


~SeLaMaT PeNgaNtiN BaRu bY HijjAz~

Bila dua hati dah terjalin
Selamatlah pengantin kami doakan
Moga redha Allah bersinar selalu
Tanda bermula bahtera hidup

Dalam melayari bahtera rumahtangga
Ada masa tenang dan masa gelisah
Jangan nafsu diikut melulu
Sabar dan kemaafan itu perlu

Beginilah resam manusia
Tak lari dari ketentuan Ilahi
Suami ketua, isteri pembantu
Menongkah hidup saling berpadu
Susah dan senang hadapi bersama
Moga kekal ke anak cucu
(Moga kekal hingga ke syurga)

Bila dua hati dah terjalin
Selamatlah pengantin kami doakan
Moga redha Allah bersinar selalu
Tanda bermula bahtera hidup

Selamat pengantin baru.....
Selamat pengantin baru.....=)


video

Selamat Pengantin Baru by Hijjaz....=)




Suami ketua, isteri pembantu.....



Moga redha Allah bersinar selalu.....



Moga kekal hingga ke syurga.....=)

No comments:

Post a Comment